De Nederlandse Warrior Cats Fanfiction wiki
Advertisement

"Dat snap ik, je hebt mij toch?"

– Roetvlek tegen Sterrenpoot in hoofdstuk 7.

Sterrenpoot is een bruine cyperse poes met blauwe ogen.

Biografie[]

Sterrenpoot werd geboren in de MaanClan samen met haar broer en zus Espenpoot en Lavendelkit. Een tijdje later nadat ze geboren werd kreeg ze een droom van een kit in de SterrenClan. Steeds toen ze het aan haar moeder vertelde geloofde ze haar eiglijk niet. Daarna toen ze van haar moeder buiten moest spelen met haar broer en zus werd haar vader door een adelaar gedood. Spreeuwneus riskeerde zijn leven voor zijn kits. Lynxsnoet haar moeder praatte nooit over Spreeuwneus toen hij werd gedood. Zo werd Spreeuwneus vergeten.

Toen vlak voor ze leerling werd sterfde de commandant door groenhoest. Roetvlek werd commandant, maar hij had geen leerling gehad. Daarom kreeg Sterrenpoots zus de commandant als mentor. Haarzelf kreeg ze Stralendlicht.

Al sinds Sterrenpoot een kit was had Roetvlek een crush op haar. Sterrenpoot zelf merkte niks en bleef het haar een raadsel.

Op haar eerste vergadering maakte ze een echte vriend die heette Asssepoot, maar die zat in de ZonneClan. De dag erna werd ze gevanggenomen, omdat de ZonneClan hoorde dat Roetvlek geen leerling had. Uiteindelijk bleef Sterrenpoot in de ZonneClan, omdat ze het daar beter vond. Ze had een poging gewaagd om te ontsnappen, maar ze bleef toch in de ZonneClan.

Mosster verschijnt in haar dromen om haar te vragen of ze de juiste keuzes maakt. Mosster vind het belangrijk om Sterrenpoot te helpen, maar ze deed het overdreven en doodde een kat.

Ochtendster de leider van ZonneClan deed heel gemeen tegen Sterrenpoot in het begin, maar toen Sterrenpoot vroeg of ze kon blijven werd ze bezorgd. Ze werd bezorgd door een verhaal met de kat Sammy die een zwerfkat was, maar ze wou daarna niets anders meer vertellen...

Uiterlijk[]

Sterrenpoot is een licht bruine cyperse poes met donkerblauwe ogen. Ze heeft witte pootjes en een witte buik. Haar witte snorharen zijn kort. En haar staart is meestal borstelig.

Karakter[]

Sterrenpoot is iemand die bijna niks realiseert om haar heen en heeft daarom ook altijd veel vragen. Ze denkt niet altijd na voordat ze iets doet. Ze is kalm wanneer er iemand sterft, maar vraagt dan wel veel. Ze is jaloers als iemand iets krijgt dat heel speciaal is, bijvoorbeeld dat Lavendelpoot Roetvlek als mentor kreeg.

Maar eigenlijk heb ik niks meer te zeggen, omdat ze niet zoveel karakters heeft.

Relaties[]

Familie:[]

Vader:[]

Spreeuwneus was een leuke vader. Hij hield veel van zijn kits en riskeerde daarom zijn leven voor zijn kits. Sterrenpoot was altijd nog verdrietig in haar hoofd en gaf haarzelf de schuld dat Spreeuwneus gedood werd door een adelaar. Alle verhalen dat Lynxsnoet heeft verteld vond hij altijd zo bijzonder en gaf daarom eigenlijk het meest om Sterrenpoot. Hij gaf nooit toe, omdat hij geen van zijn kits pijn wou doen.

Moeder:[]

Lynxsnoet was altijd een liefhebbende moeder, maar ze hield zoveel van Spreeuwneus dat nadat hij dood ging koppig werd. Ze vertelde niks over haar vader of de wake en vertelde nooit meer verhaaltjes. Sterrenpoot hield wel veel om haar moeder in het begin, maar toen ze koppig was steeds minder. Toen Sterrenpoot gevangen werd genomen werd ze pas heel bezorgd en wou naar haar toe rennen, maar dat mocht niet. Ze moest wachten tot de patrouille, toen mocht ze mee. Maar toen Ochtendster zei dat ze moesten bewijzen dat Roetvlek geen commandant meer was werd ze thuis in de kamp razend. Ze werd toen nooit meer koppig. Maar Sterrenpoot bleef in de ZonneClan, omdat ze dacht dat niemand meer van ahar hield. Maar dat wist Lynxsnoet niet.

Zus:[]

Lavendelpoot is een speelvol poes. Ze zit altijd vol met dingen in haar hoofd en heeft nooit een punt in haar zin. Ze is blij met alles wat ze krijgt en is soms wel jaloers om niks. De mentor die ze kreeg:Roetvlek. Daar was ze heel blij om. Misschien té blij. Ze stelde toen voor om van mentors te ruilen met haar broer. Toen ze een kit was wou ze altijd dat Sterrenpoot meespeelde met haar spelletjes, maar dat deed ze alleen soms. Sterrenpoot wou altijd een sterke band met haar hebben, maar dat lukte nooit.

Broer:[]

Espenpoot is een onschuldig kater als je hem recht in de ogen kijkt. Zijn ogen zijn te schattig om 'Nee' te zeggen. Hij is net zo speelvol als Lavendelkit. Sterrenpoot vond hem iemand die niet nadacht over wat hij zei en dat hij dat meestal doet bij weddenschappen. Ze vond hem altijd zo onhandig, maar geeft toch nog wat om hem. Espenpoot wil zelf een groot krijger zijn en trouw zijn aan zijn Clan.

Opleiding:[]

Mentor:[]

Stralendlicht bewonderde Sterrenpoot altijd. Soms praatte Sterrenpoot tegen haarzelf en ze dacht dat dat iemand uit de SterrenClan was. Ze wordt altijd bezorgd als ze te hard was geweest voor Sterrenpoot. Ze is lief en sterk. Maar ze wil eigenlijk nooit kits hebben, want ze wil sterven als een ware krijger. Sterrenpoot vond haar mentor zelf ook lief, maar ze had haar niet zoveel geleerd zoals Morgenvaren, de mentor van Assepoot. Stralendlicht verlangde er nu ook naar dat Sterrenpoot terugkwam.

Buiten de Clan:[]

Assepoot is een goede vriend als je verdrietig bent. Ze fleurt je zo op. Sterrenpoot vind dat ook zo, Assepoot heeft haar enorm geholpen toen ze gevangen was genomen. Maar ze zal een ding nooit vergeten: De leugen van Assepoot.

"Het was bladkaal. Ik speelde verstoppertje met mijn broers en verstopte me in de medicijnhol. Per ongeluk stootte ik een paar medicijnen om..' 'Die medicijnen waren bedoeld voor Leeuwenkras, onze beste krijger in de Clan, of was. Het waren de enige die er waren. Niks kon hem nu beter maken. Zijn dood is mijn oorzaak."

– Assepoot tegen Sterrenpoot in De keuzes hoofdstuk 14.

Anders:[]

Roetvlek heeft een crush op Sterrenpoot. Hij komt op onbepaalde tijden en praat dan met Sterrenpoot. Hij is een heel stuk ouder dan haar, maar dat laat hem niet tegenhouden. Toen Sterrenpoot een kit was werd hij al krijger. Sterrenpoot merkt eigenlijk niks en het blijft haar gewoon een raadsel.

Vaardigheden[]

Jachttechnieken:[]

Ze is goed in jagen en gebruikt soms ook technieken die ze denkt dat werkt, maar die zijn eigenlijk nog nooit bestaan. Ze doet alles heel precies, maar het verteld niet dat ze de beste jager wordt/is. Ze houdt het meest van een dikke forel, maar het maakt haar eigenlijk niets uit. Haar lange nagels verraden haar soms met het gekras.

Vechttechnieken:[]

Ze is er redelijk goed in en doet het graag. Hierbij helpen de lange nagel wel, omdat je dieper in de huid kan krassen. Ze vind het het meest leuk om krijgers te besluipen van achteren en daarna aanvallen. Want dan schrikken ze zich natuurlijk een hoedje!

Heel lelijk getekend )=

Pixelplaatjes[]

Trivia[]

-Haar eerste compliment werd gegeven door Morgenvaren.

Advertisement