Wikia

Geslachtvrouw
Donderclanlogo
LeerlingIcoon
KrijgerIcoon
"Ik ben het zat! Deze muizenbreinen zijn echt niet meer mijn broers. Donderpoot denkt alleen maar aan pesten en Zonpoot weet niet eens zijn eigen tong binnenboord te houden!"
Roospoot tegen Hartstorm over Donderpoot en Zonpoot in Roselight's Anger
R.Rooslicht
Rooslicht
Leefwijze
Huidig: DonderClan
Leeftijd
Leeftijd: Ong. 11 Manen (0,9 Jaar)
Namen
Kitten:
Leerling:
Krijger:
Rooskit (Rosekit)
Roospoot (Rosepaw)
Rooslicht (Roselight)
Familie
Moeder:
Vader:
Broers:
Zandvoet
Regenbries
Zonvlam, Donderstorm
Opleiding
Mentor(s): Hartstorm

Rooslicht (Origineel: Roselight) is een slanke, lenige, kleine, sterke, snelle, pittige poes met een crème-bruine, zachte vacht met donkere, cyperse strepen en oceaanblauwe ogen. Ook heeft ze scherpe klauwen, een witte borst en midden in dat witte borstje is er een bruin hartje.

Trivia
  • Er werd door Gebruiker:Rooderik verteld dat ze verliefd is op Leeuwenvuur in haar leerlingentijd. Of ze nu als krijger hem de waarheid gaat vertellen? "Liever niet" zegt ze "Leeuwenvuur heeft misschien al een poes in het oog." per slot van rekening is het ook niet bekend of ze nogsteeds verliefd op hem is.
  • De ogen heeft ze van haar overgrootmoeder, Zandroos, maar de kleur ogen zijn onbekend van wie ze ze heeft en de kleur vacht van haar vader, Regenbries.
  • Haar karakter komt van haar moeder Zandvoet, ze heeft de pittigheid en vriendelijkheid van haar moeder geërfd. Maar de zelfbeheersing en dapperheid van haar vader.
Quote's
Hartstorm: "Weet je zeker dat je meteen moet aanvallen? Want mijn overlevings instinct zegt dat je beter versterking mag halen."
Roospoot: "Zo'n klein voswelpje? Versterking? Ik ben geen Kitten meer! Jij zit best wel aan de gevoelige kant of niet?"
Roospoot en Hartstorm tijdens een jachtpatrouille in Roselight's Anger

Relatie's

Regenbries

Rooslicht en Regenbries hadden sinds haar geboorte al een goede band. Samen speelden ze en ze durfde alles aan hem te vertellen. Als Kitten hielp hij haar met spelen en als leerling gaf hij haar tips. Bij haar krijgersceremnonie hielp hij haar ook en als krijger van de Clan deden ze samen de patrouilles enz.

Zandvoet

Binnenkort

Hartstorm

Binnenkort

Stamboom

Zandroos
 
Zwaluwklauw

Zonklauw
 
Onbekend
 
IJsdoorn
 
Strovlam

Zandvoet

Regenbries
 
Goudsbes
 
Onbekend

Hartlicht
 
Stormpels
 
Rooslicht
 
Donderstorm
 
Zonvlam
 
Onbekend

    = Kater

    = Vrouwtjeskat

    = Geslacht onbekend