De Nederlandse Warrior Cats Fanfiction wiki
Advertisement
Hartelijk welkom bij het overzicht van mijn tweede reeks, Dans van de Maan. Nieuwe avonturen en bedreigingen staan onze katten op te wachten... en het is maar de vraag of ze daar zonder vachtscheuren uitkomen. De informatie op deze pagina is grotendeels spoilervrij, maar toch raad ik je aan om enkel de informatie te bekijken tot het boek dat je wilt lezen en niet verder. Omdat de reeks nog lopende is, kunnen er dingen aangepast worden.
Deze serie maakt deel uit van Fabulae Fluminis.

Inleiding[]

Een groep onwaarschijnlijke helden wordt door het lot bijeen gebracht. Hoewel eerst “slechts” hun levens op het spel staan, zullen ze al snel voor veel meer moeten vechten dan dat. Een enkel kattenleven is niks in vergelijking met de totale vernietiging van de Clans... en dat beseffen ze wanneer een oeroude profetie eindelijk uitkomt.

Een serie van vier boeken.

Boeken[]

De kat op de cover is Pegelpoot.

Zilveren Grens

De Clans

“Vang de vijand, red de Clans…”

Het begon als een doodgewone dag in het woud.
De jonge EchoClanleerling Pegelpoot is op pad met zijn vader, maar bij hun terugkeer wacht hen een onaangename verrassing. Het woud is in tweeën gedeeld door een onmogelijk over te steken grens.
Vader en zoon slaan de poten ineen met enkele andere katten die hetzelfde lot getroffen hebben. Al snel hebben ze nog maar één doel voor ogen: een uitweg zoeken, of ze zullen voor eeuwig afgesneden zijn van de buitenwereld.

Schaduw in de Verte cover.jpg

Schaduw in de Verte

De Clans

Een doodnormaal leven...

Een ongewone druk...

Een schaduw aan de horizon...

En het begin van het einde.

Vlucht en Verderf cover2.jpg

Vlucht en Verderf

De Clans

Een verscheurde Clan...

Een keuze tussen loyaliteit en vrijheid...

Een eeuwenoude voorspelling...

En een terugkeer.

De beloofde maan cover3.jpg

De Beloofde Maan

De Clans

Een herstel...

Een moedeloze menigte...

Een strijd tegen onrecht...

En een bloedstollende finale.

Personages[]

Om het overzichtelijk te houden, worden de personages gelijst bij het boek waarin ze voor het eerst een grote rol vervulden. Hoofdpersonages uit het eerste boek kunnen dus nog steeds dezelfde rolgrootte hebben in de boeken erna.

  • Pegelpoot
  • Schedelster
  • Vlokstaart
  • Koraalpoot
  • Vlierklauw

Advertisement